28. oktober 2012

København og Liebe 2

Det var ikke bare knagger/knotter jeg kjøpte da jeg var i København tidligere i år - ei heller det eneste jeg kjøpte hos Liebe. Det er utrolig gøy, men veldig farlig for lommeboken, å ta turen innom Kompagnistrædet og Læderstrædet, så turen bør nok ikke tas for ofte... Det gjelder vel kanskje København generelt?! Det er jo så mange flotte små og store butikker med brukskunst, interiørartikler og andre spennende ting til hus og hjem - og stoffer til ulike syprosjekter. Finnes det noen der ute som har vært i København uten å kjøpe noe med hjem???
 Bilde fra Stilleben, krukker fra Liebe og lampe fra Ikea
Jeg stod i en hel evighet og flyttet og byttet på lokk før jeg fant min favorittkombinasjon, med god hjelp av min gode tante i Danmark. Må nok innom en tur til og supplere med flere krukker neste år...
Bildet er et kort jeg fant ved kassen hos Stilleben. Det ble virkelig stilig med passpartou og ramme, synes jeg. Den lille vasen kjøpte jeg hos Illum bolighus og er laget av Ditte Fischer. Den kan kjøpes hos Røst på Bryggen i Bergen også, og finnes i flere farger.
En annen favoritt er Anne Black! Den ene vasen har jeg fått i gave, mens den andre kjøpte jeg hos Illum Bolighus i sommer. Noen av AB sine produkter kan kjøpes hos Ting, i hvert fall på Bryggen i Bergen.

Bildet i bakgrunnen er et kort jeg kjøpte i Dubrovnik for et par år siden. Minstemann mente det var bilde av en rosa sau...

Jeg skulle gjerne vist dere vasen jeg fikk av tanta mi fra Illum, men den står på landstedet vårt som er lukket og låst for vinteren, så det får bli til våren. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :)


Minner samtidig om Lotteriet som pågår, der gevinsten er gavekort fra Muscari.
Fristen er 31. oktober med trekning 1. november. Bildet viser vei.

1 kommentar:

  1. De krukkene er virkelig lekre. Jeg har sikla på slike jeg også, men klart å holde meg :)
    Fin søndag :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...