9. november 2012

Bukser til guttene 2

Før tulla vår valgte å bli en del av familien, rakk jeg å få sydd litt. Guttene trengte bukser, spesielt eldstemann, så da ble de prioritert. Første par ut var med striper i høstfarger, og med for (Bukser til guttene), neste par ut var disse i flaskegrønn babyfløyel fra Stoff & Stil. Utrolig enkle å sy (mønster fra Panduro), og utrolig mykt stoff som gjør de behagelige å ha på.
Buksene er i størrelse 4 og 6 år. 4 år er i største laget for minstemann på 3, men strikkene i beina gjør at han ikke subber og snubler når han har de på seg - og så kan det være greit å ha noe å vokse i :)
6 år er akkurat passe til han på 5, noe han er veldig fornøyd med, da han er lei av bukser som enten er for korte eller for lange...
I livet har jeg lagt inn en strikk på ca 3,5 cm for at det skal være litt behagelig. For smale strikker kan fort bli ubehagelige. De sitter ikke alltid så godt heller.
I buksebeina har jeg brukt en strikk på ca 2 cm.  Bredden på strikken i beina er ikke så viktig som i livet, tenker jeg, men det ser ganske bra ut med en viss bredde...

Jeg er ganske fornøyd med resultatet, hvis jeg kan få si det selv - tatt i betraktning at jeg ikke har sydd klær siden ungdomsskolen (som var i god tid før årtusenskiftet...). Det skal sies at jeg ikke har lagt lista så veldig høyt da jeg har valgt et veldig enkelt mønster.
 Jeg ser frem til å få sydd mer så snart vi kommer inn i en fastere døgnrytme enn den vi har nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...