24. november 2012

I alt det perfekte...

...kan jeg nå presentere mitt heller mislykkede forsøk på å bake Makroner. Makroner er visst veldig populært for tiden, og eldstemann har lagt sin elsk på dem. Selv har jeg ikke smakt de da jeg synes de er i dyreste laget for noe så lite (minst 12 kr stykket) hos bakeren... På impuls kjøpte jeg denne Makronbakepakken hos Panduro Hobby for en liten tid tilbake. Det slo det meg at jeg kunne jo prøve å bake de selv, og med denne ferdigpakken kunne det vel ikke gå galt?!
 Pakken ser så innbydende og festlig ut. Den inneholdt to pakker med ingredienser, en til selve makronene og en til fyllet, konditorfarger, samt flere små gaveesker til det perfekte resultatet. Alt skulle, med andre ord, være i den skjønneste orden.
 Etter å ha fulgt veiledningen så godt som mulig, og laget en røre som virket grei - om enn noe seig, ble det litt værre når de perfekt formede makronene skulle sprøytes ut på bakebrettet. De er vel ikke helt i nærheten av de glatte, runde makronene man får kjøpt hos bakeren...
 Jeg tok nok litt mye fyll i hver enkelt makron...
 Neste forsøk ble litt bedre - i hvert fall utformingen av selve makronen. Fyllet ble så som så...
Makronene ble litt seige, men smakte greit. 
 Smørkremen som fulgte med, fallt ikke helt i smak - verken hos gjestene eller meg selv - men det går vel an å finne andre typer fyll.
Jeg får nok bare bite i det sure eplet og kjøpe en neste gang jeg er hos bakeren eller på kafè, så vet jeg hvordan konsistensen og smaken skal være...
 Det er visst sånn som dette de skal se ut...
Bedre lykke neste gang :)

3 kommentarer:

  1. Det er no mange som slit med å lage desse, visst det kan vere ei trøst:) Sjølv har eg ikkje tenkt å prøve. Dei er gode, men veldig søte.

    SvarSlett
  2. Det er nok ikke det letteste å lage. Jeg synes de ser flotte ut, men de må jo smake godt også :)

    SvarSlett
  3. De var jo gøye å lage :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...