15. desember 2012

Poncho i julegave

Endelig nærmer årets hjemmelagede julegaver seg ferdige; to ponchoer i ull til mine nieser. De leser heldigvis ikke bloggen min, og om mor skulle stikke innom, så vet hun allerede om gavene :) Selve mønsteret er superenkelt (fra SyMagasinet), men jeg synes det var litt vanskelig å sy i det tykke ullstoffet (fra Stoff & Stil).
 Storesøster har presisert at hun er kul, ikke søt og rosa, så hun får en poncho i aubergine.
Lillesøster er ikke så opptatt av å være kul enda, så hun får en plommefarget poncho. En ganske kul farge, det også, synes nå jeg...
 Mønsteret var kun i størrelse 8 til 14, så jeg måtte justere mønsteret til lillesøster på 6 år. Det var ikke noe problem med selve ponchoen, men hetta var en utfordring. Den kunne nok vært litt mindre - ikke så lang, men muligens litt dypere. Svaret på det får vi først på julaften :)
Jeg håper gavene faller i smak hos de begge - det er dessverre ikke så lett å få byttet disse... Da må jeg nok til å sy noe annet - som de har valgt selv.

2 kommentarer:

  1. For en flott poncho og fin julegave!
    Nydelig farge<3
    Klem Janne

    SvarSlett
  2. Så fine de var.
    Kjempeflott julegave.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...