24. mars 2013

Skjerf

Et av mine siste prosjekter; et skjerf til meg selv. Jeg har strikket flere skjerf i gave til andre, men sjeldent til meg selv, så da var det min tur denne gangen :) Noen som kjenner igjen fargene?! På tide med en fargeforandring kanskje...? 
 
Jeg brukte garn fra SparKjøp, Silja. Skjerfet ble strikket med dobbel garn på langpinner nr 6. Jeg la opp 50 masker og strikket ribber med to rette/to vrange, første og siste maske alltid rett. Jeg brukte ca 4 hele og 2  halve nøster i hovedfargen og deler av 2 nøster i kontrastfargen (ca 8 rader). Til slutt sydde jeg sammen endene til en ring. Det er mulig at jeg enten ville strikket det litt kortere eller en del lengre hvis jeg skulle gjøre det igjen (kanskje jeg skulle brukt opp resten av garnet også, samt en litt bredere stripe i kontrastfargen?). Det er litt langt for to runder og litt kort for tre runder rundt halsen etter min smak. Jeg liker å ha det forholdsvis tett i halsen, men dette ble litt løst/stramt alt etter hvor mange runder jeg tar.
Det ble litt kjedelig med den samme fargen hele tiden, så jeg strikket et lite felt i en annen farge for kontrastens skyld :)

Homemade scarf for myself in my favourite colours :) You might have seen the same colours before?! Maybe I should consider different colours next time...?
I have made many scarves as gifts before, but this time I made one for myself, and I made it into a tube. Next time I will either make it a bit shorter to make it tighter around my neck or a bit longer to be able to twist it three times around my neck (without choking me...).

1 kommentar:

  1. Så fint skjerf. Gjorde seg godt med en stripe i annen farge.
    Kan tenke meg det er litt vanskelig å beregne lengde.
    Ønsker deg en super og kreativ påske.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...