12. august 2013

Mote a la 1940

Med fare for å gjenta meg selv temamessig, så viser jeg frem nok et funn fra farmor sin syeske; denne gangen ulike modeller fra 1940. Jeg vet ikke om jeg har mønsteret til noen av disse antrekkene, da jeg ikke har fått sett gjennom alle mønstrene som også ligger der. Mulig at bladene hovedsakelig var til inspirasjon da hun var sydame og helt sikkert kunne lage mønster selv ut fra illustrasjoner. En ting er helt sikkert, og det er at de var mye stiligere i "gamle dager" (om enn muligens noe stivere/mindre behagelig...).
Det har blitt lite håndarbeid og sying i det siste; tiden har hovedsakelig gått med til feiring av 4-åringen, diverse besøk og ungene (før farspermisjonen er over). Kjolen fra 30-40-årene (strikket) er omtrent halvferdig og thaiskjørtet mitt er snart gjort om til en spencerkjole til minsten. Jeg håper å kunne vise det om ikke så altfor lenge...

1 kommentar:

  1. Ja, det var nok en smule stiligere og damete før i tiden:-)
    Gøy med sånne gamle skatter!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...