8. september 2013

Knappeskatt

Det var ikke bare strikkeoppskrifter, syblader og mønstere vi fant i sykisten til farmor - også en aldri så liten knappeskatt :) Da jeg var hjemme i sommerferien fikk jeg med meg både skoesker, trådesker, smykkeskrin og annet med diverse sysaker i. Det holder jeg nå på å sortere sånn smått om litt når jeg finner tid (eller prioriterer tid til det). Det var veldig spennende da disse kremmerhusene dukket opp: 
Det var, ikke uventet, ulike sorter knapper, men spennende var det likevel. Litt mer uventet var det at posen til høyre inneholdt farmor sine gamle brilleglass fra 70-80 tallet... Innfatning 135 kr og synsprøve til 25 kr :) 
Etter å ha åpnet kremmerhusene, så var det bare å sette i gang å sortere resten - i smykkeskrin, esker og poser:
Et lite utvalg:
Trykknapper og hemper var det også et godt utvalg av:
Hva med neonrosa striper på hvit bakgrunn???
Eller knapper fra Moderne Facon?
Det kommer mer fra farmors kiste i senere innlegg.
 
Ha en flott ny uke!

5 kommentarer:

  1. Spennande å få slike gamle saker i hende:) Mange fine knappar var der også.

    SvarSlett
  2. Så koselig da :)
    De hvite knappene var jo bare så fine !!

    Ha en fin mandag
    Janne

    SvarSlett
  3. Jeg er såå svak for fine knapper. Har så mange jeg aldri får brukt, men koser meg med å ha et stort utvalg jeg kan bruke når jeg trenger knapper :)

    SvarSlett
  4. Å, så mange fine knapper!! Heldige du:-)
    De neonstripete knappene var knallstilige!

    Klem

    SvarSlett
  5. Heisan Anne
    Wow, jeg elsker kanpper! Har mange glaser fulle og som barn fikk jeg knapper å leke med når jeg var hos min farmor Kaspara som alltid sydde. (derav navnet på bloggen min) Jeg synes de polkastripete knappene dine tok kaka, herlige!!
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...